vermindering CO2, af en toe mineure stijging H2S

vermindering CO2, af en toe mineure stijging H2S

We maakten Antwerpen-centrum al onveilig met onze elektrische Twizy. Kijk nu uit voor de Sit and Sleepmobiel.

Kwestie van de CO2 naar beneden te halen en meegenomen is natuurlijk ook om sneller te zijn dan met de wagen bij het pendelen van Heide naar Antwerpen. Of was het omgekeerd? Na een ajuin- of bloemkoolrijke avond worden evenwel licht verhoogde waarden van H2S gemeten.  Verder is dit een volledig met spierkracht aangedreven vehikel : 4 hartkleppen en een uitlaat.  In het nadeel door zijn 32 kg leeggewicht bij het vertrekken maar vanaf 30 km/u in het voordeel door zijn stroomlijn ten opzichte van bukfietsers. Het zou ook met mannelijk testosteron te kunnen maken hebben, maar zodra je instapt licht een display op voor je ogen waarop staat geschreven : "the need for speed". Speedpedelecs werken tot overmaat van ramp als een rode lap op een stier. Dat je dan met publiciteit rondrijdt, helpt wel om enig fatsoen te bewaren op het fietspad.  Dit vehikel is altijd dichterbij en sneller dan je denkt omdat het laag bij de grond is en voor de medeweggebruiker lijkt de velomobiel zo klein en veraf.  Dat is ook de reden waarom ik rondrijd als een halve kerstboom met flikkerfietslichtjes ook bij daglicht.  Enkel aan Frank De Boosere op fluodag kan ik niet tippen.

Wettelijk gezien is de plaats van deze driewieler op de rijbaan maar op het fietspad mag ook. Als het fietspad te gevaarlijk is, dan rij ik op de rijbaan. Dat is niet altijd naar de zin van de automobilist. Zelfs als ik braaf 30 km/u rijd op de rijweg in een zone 30 of 50 km/u in een zone 50, dan zijn er toch automobilisten die je van de weg drukken en naar het fietspad schelden.  Gezien ik met mijn 197cm niet zo snel uit de vlammende sigaar kruip, rest er dan enkel om deemoedig te knikken.  Ik heb nochtans al een F**K-hand op een verlengstokje overwogen vooraleer er als een pijl vandoor te gaan.

Dan komen we meteen bij het moeilijkste hoofdstuk. Er wordt wel wat opgeofferd op ergonomievlak ten gunste van stroomlijn en snelheid en was ik nu niet nét die ergonomische fundamentalist die vond dat meubelen eerst functioneel moeten zijn en dan pas mooi? Vertel het vooral niet verder.

velomobiel quest sit and sleep